Laura Lepistön Torinossa 27.3.2010 saavuttama pronssimitali on Suomen naisten ensimmäinen henkilökohtainen MM-mitali taitoluistelusta.
Kolmannelta sijalta vapaaohjelmaan lähtenyt Lepistö onnistui säilyttämään asemansa ja pokkasi hienosti pronssimitalin.
Kilpailun voittoon luisteli Japanin Mao Asada ja hopealle korealainen olympiavoittaja Yu-Na Kim.
Laura Lepistön pronssimitali on Suomella kaikkien aikojen kymmenes MM-mitali taitoluistelussa. Edellisen kerran suomalaiset juhlivat MM-mitalia 1995 Birminghamissa, jolloin Susanna Rahkamo ja Petri Kokko voittivat hopeaa.
Suomen ensimmäiset MM-mitalistit ovat Walter ja Ludowika Jakobsson. He saivat hopeaa Berliinin MM-kisoissa 1910.
Teksti: YLE Urheilu