Artikkeli on yli 14 vuotta vanha

Laura Lepistö MM-pronssille 2010

Laura Lepistön Torinossa 27.3.2010 saavuttama pronssimitali on Suomen naisten ensimmäinen henkilökohtainen MM-mitali taitoluistelusta.

Kolmannelta sijalta vapaaohjelmaan lähtenyt Lepistö onnistui säilyttämään asemansa ja pokkasi hienosti pronssimitalin.

Kilpailun voittoon luisteli Japanin Mao Asada ja hopealle korealainen olympiavoittaja Yu-Na Kim.

Laura Lepistön pronssimitali on Suomella kaikkien aikojen kymmenes MM-mitali taitoluistelussa. Edellisen kerran suomalaiset juhlivat MM-mitalia 1995 Birminghamissa, jolloin Susanna Rahkamo ja Petri Kokko voittivat hopeaa.

Suomen ensimmäiset MM-mitalistit ovat Walter ja Ludowika Jakobsson. He saivat hopeaa Berliinin MM-kisoissa 1910.

Teksti: YLE Urheilu