Miesten maajoukkue saavutti toisen perättäisen maailmanmestaruutensa Helsingissä pelatuissa salibandyn MM-kisoissa vuonna 2010. Ruotsi kaatui luvuin 6-2.
Suomen sankariksi kamppailussa nousi kaksi maalia viimeistellyt Mika Kohonen. Kohonen teki ensimmäisen maalinsa, kun avauserää oli pelattu runsaat viisi minuuttia.
Ensimmäisen erän jälkeen Suomi oli johdossa 2-0. Toisessa erässä Ruotsi sai otteen pelistä ja kavensi 2-1:een. Suomi säilytti kuitenkin kahden maalin etumatkan Mika Kohosen toisen täysosuman ansiosta.
Viimeisessä erässä Suomi kasvatti maalieron runsaassa viidessä minuutissa 5-1:een. Kun peliaikaa oli jäljellä vajaat kahdeksan minuuttia, Ruotsi onnistui kaventamaan. Lassi Vänttinen antoi vieraille lopullisen niitin laukomalla tyhjään maaliin runsas minuutti ennen loppuvihellystä.
Miesten salibandyn MM-kisoja on pidetty kahdeksan kertaa parillisina vuosina vuodesta 1996 lähtien. Tapahtuma järjestettiin nyt toista kertaa Helsingissä.
MM-turnauksen loppukahakat ovat useimmiten muodostuneet Suomen ja Ruotsin kaksintaisteluiksi. Vuonna 2008 Suomi nappasi MM-kultaa ja kaatoi Ruotsin Prahassa jatkoajalla.