Artikkeli on yli 11 vuotta vanha

Nikulan EM-hyppy Belgradissa

Yleisurheilun EM 1962: M seiväs ja 5000 m

Suomen seiväshyppy eli vuonna 1962 vielä loistoaikojaan. Pentti Nikula otti Belgradissa EM-kultaa, ja neljän parhaan joukossa oli yhteensä kolme suomalaista.

Maailmanennätystä hallussaan pitävän Nikulan tulos 480 oli uusi kisaennätys.

Kauko Nyström saavutti Belgradin EM-kisojen seiväshyppykilpailussa pronssia.

Hopeatilalle kiilasi Tšekkoslovakian Rudolf Tomásek. Seiväskilvan neljäntenä oli Risto Ankio.

Pekka Tiilikainen ja Paavo Noponen selostavat myös 5000 metrin loppukilpailua.

Teksti: Jukka Lindfors

Katso myös