Artikkeli on yli 5 vuotta vanha

Kahdessa Jyväskylän päiväkodissa korona-altistumisia – Iso joukko lapsia ja aikuisia karanteeniin

Mahdollinen altistuminen on tapahtunut keskiviikon 23.9. ja perjantain 25.9. välisenä aikana. 

Kaksi lasta leikkii hiekkalaatikolla.
Karanteeniin määrättyjä lukuun ottamtta Pohjanlammen ja Kuokkalan päiväkotien toiminta jatkuu normaalisti. Kuvituskuva, Kuva: Jussi Mansikka / Yle
  • Tuukka Lukinmaa

Jyväskylän Pohjanlammen ja Kuokkalan päiväkodeissa yhteensä 21 lasta ja 15 lasten kanssa toiminutta työntekijää on määrätty karanteeniin mahdollisen koronavirukselle altistumisen takia, kaupunki tiedottaa.

Mahdollinen altistuminen on tapahtunut keskiviikon 23.9. ja perjantain 25.9. välisenä aikana.

Karanteenit kestävät kaksi viikkoa.

Karanteenimääräys koskee vain niitä Pohjanlammen ja Kuokkalan päiväkotien lapsia, jotka ovat olleet terveydenhuoltoviranomaisen arvion mukaan mahdollisen altistumisen piirissä. Heidät kaikki ohjataan koronavirustestiin.

Muutoin päiväkotien toiminta jatkuu keskiviikkona normaalisti.