Savonlinnan taidelukio on siirretty toistaiseksi etäopetukseen sen jälkeen, kun koulun neljällä oppilaalla havaittiin viikonlopun aikana koronatartunta. Lukiossa on vajaat 300 opiskelijaa.
Karanteenimääräyksen mahdollisen taudille altistumisen vuoksi sai 103 koulun oppilasta ja työntekijää, kertoo koulun rehtori Reima Härkönen, jonka mukaan yhteydenotto sairaanhoitopiiristä tuli lauantaina.
– Toistaiseksi emme ole ehtineet tarkkaan pohtia, kuinka kauan etäopetuksessa ollaan, Härkönen sanoo.
Alkaneella viikolla etäopetuksen vaikutus koulun arkeen ei Härkösen mukaan ole yhtä suuri kuin se normaalioloissa olisi, koska sattuu olemaan niin sanottu projektiviikko, jonka aikana perinteistä luokkahuoneopetusta ei järjestetä.
Härkösen mukaan yhtä lukuun ottamatta kaikki oppimisprojektit voidaan toteuttaa.