Diakonia-ammattikorkeakoulu (Diak) käynnistää yhteistoimintaneuvottelut tänään keskiviikkona. Neuvotteluilla ei haeta Diakin mukaan suoria henkilöstövähennyksiä, vaan neuvottelujen syynä on organisaation uudistaminen kiristyneen rahoituksen ja koventuneen kilpailun vuoksi.
Neuvottelut koskevat noin 240:tä työntekijää Diakin kaikissa toimipisteissä, ja henkilöstövaikutukset täsmentyvät neuvottelujen aikana. Uuden organisaation on määrä aloittaa toimintansa ensi vuoden alussa.
Diakilla on toimipisteet Helsingissä, Oulussa, Pieksämäellä, Porissa ja Turussa. Siellä koulutetaan asiantuntijoita diakonia-, kasvatus-, sosiaali-, terveys- ja tulkkauksen aloille.
Diakin mukaan uudistuksen tavoitteena on, että opiskelijoiden opintopolku toteutuisi nykyistä tehokkaammin lähi- ja digiopintoina.