Start
Artikeln är över 4 år gammal

Våldsam brand i höghus i Milano

Ett 60 meter högt bostadshus i Milano i norra Italien brinner. Brandmän går från bostad till bostad för att säkerställa att ingen finns kvar i huset som har evakuerats på invånare.

Branden i höghuset i Milano började på de översta våningarna och spred sig sedan nedåt.
Branden började i den övre delen av byggnaden och spred sig nedåt. Bild: AFP / Lehtikuva

Branden började på de högsta våningarna och spred sig nedåt samtidigt som det bildades mängder av rök.

Kring 70 familjer bor i huset.

Borgmästaren i Milano Giuseppe Sala är optimistisk och säger att det fanns tid att ta sig ut.

Cirka 20 boende har fått lindriga rökskador.