– Vi är förbluffade och otroligt lyckliga och vi mår bra, skriver Ohisalo.
Barnet är en flicka.
Hon riktar ett tack till personalen på Kvinnokliniken i Helsingfors, de bästa proffsen i världen, som hon formulerar det.
Ohisalo blev föräldraledig från sin post som inrikesminister i slutet av 2021. Då hon återupptar arbetet kommer hon att axla rollen som miljö- och klimatminister.
Källor: Twitter, STT
Artikeln uppdaterades kl. 18.20 med barnets kön och med att Ohisalo blir miljö- och klimatminister efter föräldraledigheten. Rubriken ändrades kl. 23.42 från Maria Ohisalo har blivit mamma till Maria Ohisalo har fött en dotter