Start
Artikeln är över 4 år gammal

Maria Ohisalo har fött en dotter

De grönas Maria Ohisalo meddelar på Twitter att hennes och maken Miika Johanssons barn föddes på nyårsafton och att familjen firade nyåret tillsammans.

Maria Ohisalo, en kvinna med långt blont hår och färglad tröja tittar in i kameran.
Bild: Yle/Björn Karlsson

– Vi är förbluffade och otroligt lyckliga och vi mår bra, skriver Ohisalo.

Barnet är en flicka.

Hon riktar ett tack till personalen på Kvinnokliniken i Helsingfors, de bästa proffsen i världen, som hon formulerar det.

Ohisalo blev föräldraledig från sin post som inrikesminister i slutet av 2021. Då hon återupptar arbetet kommer hon att axla rollen som miljö- och klimatminister.

Källor: Twitter, STT
Artikeln uppdaterades kl. 18.20 med barnets kön och med att Ohisalo blir miljö- och klimatminister efter föräldraledigheten. Rubriken ändrades kl. 23.42 från Maria Ohisalo har blivit mamma till Maria Ohisalo har fött en dotter