Om Liverpool ska ha någon chans att utmana Manchester City om guldet den här säsongen är det bara segrar som gäller.
Mot Brentford saknade man Mohamed Salah och Sadio Mané som är på landslagsuppdrag, och gästerna stod emot i nästan en halvlek. I den 44:e minuten kom ändå ledningsmålet av Fabinho efter en hörna.
Efter paus avgjorde sedan Liverpool matchen. Laget sumpade några jättelägen innan Alex Oxlade-Chamberlain nickade in 2–0 i den 69:e minuten.
Kort därpå rullade inhopparen Takumi Minamino in slutresultatet 3–0 efter otroligt sjabbel i hemmaförsvaret.
– Det är alltid skönt att göra mål på hemmaplan. Det var ett viktigt mål för oss, och i andra halvlek spelade vi betydligt bättre. Det här var en match där alla hade chans att visa kvalitet och kliva fram. Det gjorde vi, säger Fabinho efter segern enligt BBC.
Dagens seger gör att Liverpool är elva poäng bakom Manchester City, men tabellettan har spelat en match mer.
– Vi behövde verkligen den här segern och vi gjorde en bra insats. Det här stärker vårt självförtroende, säger Fabinho.
Marcus Forss satt på bänken under hela matchen. Brentford har bara vunnit en av sina fem senaste matcher.
– Det var en match med två halvor. I första halvlek försvarar vi verkligen bra men i andra fick vi problem med deras passningsspel. De behöver inte många chanser för att göra mål, säger Brentfordbacken Kristoffer Ajer.