Start
Artikeln är över 4 år gammal

Den stora älgvandringen förlängs med tre dagar

Publiken vill ha mer älg, så teamet bakom Den Stora Älgvandringen levererar. Sändningen fortsätter till och med 11 maj.

Våren var sen i år, så därför senarelades direktsändningen från Kullberg. Sändningen inleddes i år 22 april, och det visade sig vara rätt beslut.

-Vi kan ju inte säga att vi inte skulle ha haft älg i bild, för det har vi i princip haft varje dag, berättar Johan Erhag, som är projektledare för sändningen.

En älgko och två älgkalvar i högt gräs.
Bild: Bart Wastenhouw/AOP

Tittarna har önskat att sändningen skulle förlängas, i och med att endast ett trettiotal älgar hittills simmat över vid Kullberg. Publiken har, precis som tidigare år, varit väldigt engagerad. Det lutar mot nya rekord i antal tittare, och nu blir det tre dagar till med älg, då sändningarna fortsätter till onsdag.

-Det finns just nu inga beslut om en femte säsong av älgvandringen, men titta på förlängningen så skall vi se om vi kan meddela innan vi släcker ner, berättar Johan.