Sjundeå kommun hoppas att simhallen och gymmet i Sjundeå bad kan öppnas i mars–april. Kommunen planerar att ha båda öppna alla dagar i veckan. Både morgon- och kvällsbesökare ska tas i beaktande då kommunen planerar öppettiderna.
Hyresavtalet om badets simhall och idrottslokaler har ännu inte undertecknats, skriver kommunen på sin webbplats.
Kommunstyrelsen godkände hyresavtalet och ansvarsfördelningen med fastighetsbolaget Siuntion kylpyläkiinteistöt i slutet av november. Fastighetsbolaget ägs av Lepolampi Oy.
Beslutet har vunnit laga kraft och hyresavtalet undertecknas när fastigheten har bytt ägare. Det sker eventuellt redan i början av februari.