Start
Artikeln är över 3 år gammal

Sjundeå kommun hoppas simhallen öppnar i vår

En simbassäng i Sjundeå bad, med växter och fönster i bakgrunden.
Förberedelser pågår så att simhallen och gymmet i Sjundeå bad kan öppna i vår. Bild: Sjundeå kommun

Sjundeå kommun hoppas att simhallen och gymmet i Sjundeå bad kan öppnas i mars–april. Kommunen planerar att ha båda öppna alla dagar i veckan. Både morgon- och kvällsbesökare ska tas i beaktande då kommunen planerar öppettiderna.

Hyresavtalet om badets simhall och idrottslokaler har ännu inte undertecknats, skriver kommunen på sin webbplats.

Kommunstyrelsen godkände hyresavtalet och ansvarsfördelningen med fastighetsbolaget Siuntion kylpyläkiinteistöt i slutet av november. Fastighetsbolaget ägs av Lepolampi Oy.

Beslutet har vunnit laga kraft och hyresavtalet undertecknas när fastigheten har bytt ägare. Det sker eventuellt redan i början av februari.