Transportfacket AKT varslar om övertidsförbud bland stuvarna i hamnarna. Förbudet träder i kraft på onsdag morgon klockan 6.00.
Orsaken är att avtalsförhandlingarna med arbetsgivarsidan Hamnoperatörerna inte har fortskridit så som facket hade önskat. Förhandlingarna har pågått i snart två månader. Nivån på löneförhöjningarna har varit en svår stötesten i förhandlingarna.
Stuvarnas kollektivavtal går ut på tisdag.