På tisdagseftermiddagen inträffade en våldsam situation mot personalen vid psykiatrin på Åbo universitetscentralsjukhus. Tre anställda på avdelningen var inblandade i våldssituationen under en behandlingsåtgärd, och fick lindriga skador. Inga utomstående var i fara. Personalen kommer att ges möjlighet till krishjälp.
Det här meddelar Egentliga Finlands välfärdsområde i ett pressmeddelande.
Polisen kallades till platsen, och den misstänkta våldsförövaren greps omedelbart. Polisen har inlett en förundersökning och meddelar tidigast på onsdag mera om händelsen, skriver Polisinrättningen i Sydvästra Finland på twitter.