Start
Artikeln är över 2 år gammal

Efter stormen: Björneborgs utebad öppnar igen på fredag

På tisdagen drog ett kraftigt åskväder över Björneborg och orsakade översvämning på flera platser i staden.

Utebadet drabbades både av översvämning och blixtnedslag, vilket ledde till att utebadet tvingades stänga.

Blixtnedslaget ledde till att teknik vid badanläggningen som styr luftkonditioneringen, vattnet och basturna slutade fungera.

De kraftiga regnskurarna ledde också till att det kom in vatten i rummet för vattenpumpen och pumpen slutade fungera.

Badanläggningen håller fortfarande stängt på torsdagen, men öppnar tidigt på fredagsmorgonen.