Start
Artikeln är över 2 år gammal

Tidigare världsettan Naomi Osaka har blivit mamma – siktar på comeback i januari

Tennisspelaren Naomi Osaka har blivit mamma till en dotter, uppger WTA-touren.

Osaka, som är 25 år gammal, har inte spelat tennis under säsongen 2023, men har tidigare meddelat att hon siktar på en comeback i Australian Open som spelas i januari 2024.

Hon har vunnit fyra grand slam-titlar i karriären: 2018 och 2020 i US Open samt 2019 och 2021 i Australian Open.

I början av januari 2019 var Osaka världsetta under några månader.

Källa: AFP