Så här långt är Käcko halvnöjd med produktionen. Första månaden, september, gick bra. Det var soligt och elpriset var högt.
– Då gick det bra. Men då var priset för högt för konsumenterna så de var inte så nöjda.
Sedan blev det vinter och i december och januari blev det inte någon produktion att tala om. Men från mitten av februari har det sedan blivit mer och mer.
Juni och juli har gett bra mängder el, men spotpriset har varit så lågt att det har gett ungefär 500 euro.
– Nej jag har inte blivit ekonomiskt oberoende, säger Käcko. Och fortsätter: Men jag har blivit lycklig då jag fått något att fundera på.
Ångrar du dig?
– Nej det hade varit ännu sämre att vara rävfarmare i dag. Så jag ångrar mig inte på det sättet.
Kommer utvidga ännu mer
Käcko har trots allt tänkt sätta upp lite mer solpaneler.
– Men rävpriserna är så låga så det äventyrar utbyggnaden.
Han har nämligen en del gamla skinn kvar att sälja och de borde ge in tillräckligt för att Käcko ska våga bygga vidare. Han rekommenderar fortfarande solpaneler för den som vill spara pengar på sikt.
– Eller de som har för mycket pengar kan göra det.
Men att låna pengar för att installera solpaneler rekommenderar han inte, räntorna har gått upp för mycket.
Betalar tillbaka sig på sikt
Totalt kommer Käckos investering att gå lös på kring 65 000 euro. Han räknar med att investeringen kommer att betala tillbaka sig, om inte förr så i alla fall senare.
– Ja bara jag inte förstör pengarna som kommer in, alltså inte tar någon lön själv.
Helst skulle priset ligga kring åtta cent per kilowattimme om projektet ska betala tillbaka sig på ungefär tio år.
Hur priset utvecklas beror på många olika saker, vet Käcko.
– På Putin. På om alla kärnkraftverk hålls ihop och hur mycket vindkraftverk vi ska ha. Så det är bara att hoppas på det bästa.
Samtidigt är det enligt Käcko skönt att han inte kan påverka någon av faktorerna desto mer.