Start
Artikeln är över 2 år gammal

Fontänen på Salutorget i Åbo tas i bruk senare än planerat

Fontänen på Salutorget i Åbo kommer att tas i bruk senare än planerat.

Enligt Åbo stad ska man installera ett fjärrövervakningssystem, som ökar fontänens funktionssäkerhet och underlättar dess underhåll.

Det är ännu inte klart när fontänen kan tas i bruk.

Enligt den tidigare bedömningen skulle fontänen tas i bruk i juli.