Fontänen på Salutorget i Åbo kommer att tas i bruk senare än planerat.
Enligt Åbo stad ska man installera ett fjärrövervakningssystem, som ökar fontänens funktionssäkerhet och underlättar dess underhåll.
Det är ännu inte klart när fontänen kan tas i bruk.
Enligt den tidigare bedömningen skulle fontänen tas i bruk i juli.