Start
Artikeln är över 2 år gammal

Mopedträffar sysselsatte österbottnisk polis

Under lördagskvällen och natten mot söndag sysselsatte mopedträffar i Karleby och Seinäjoki polisen.

En stor mängd ungdomar på mopeder, motorcyklar, fyrhjulingar, i bilar och traktorer hade samlats, skriver polisen i ett pressmeddelande.

Mopedträffarna störde tidvis andra trafikanter samt även kunder som rörde sig på parkeringsplatser till köpcentrum. Polisen var tvungen att ingripa i situationerna, för att ge direktiv och också uppmana ungdomarna att avlägsna sig från platserna.

Polisen hoppas att särskilt föräldrar till minderåriga ungdomar ska vara mer uppmärksamma på var och med vilka fordon deras barn rör sig på helgnätter och även övervaka minderåriga barns hemkomsttider mer effektivt.

Under veckoslutet skötte polisen sammanlagt 672 uppdrag.