Start
Artikeln är över 2 år gammal

Pukki satte in straff – blev vald till lagets bästa spelare

Teemu Pukki lyckades med målskyttet i den nordamerikanska fotbollsligan MLS i natt. Pukki fick förtroendet att slå en straffspark i början av andra halvlek och förvaltade den bra.

Pukki sköt ner i målvaktens högra hörn och gav ledningen till sitt Minnesota. Minnesota vann med 2–1 över St. Louis.

Fansen röstade fram Pukki som lagets bästa spelare. Den finländska anfallaren är i bra form och har nu gjort fyra mål på fem MLS-matcher.