Ingen finländare kommer att få spela om bucklan i den nordamerikanska fotbollsligan MLS. Det står klart efter onsdagens två matcher i slutspelskvalet.
Där tvålade New York Red Bulls till Charlotte med 5–2. I hemmalaget stod Elias Manoel för ett hattrick och i bortalaget startade Jere Uronen på vänsterbackspositionen.
New York ledde med 3–0 i halvtid och i samband med pausvilan blev Uronen utbytt.
Uronen var den enda kvarvarande finländaren i MLS-slutspelet och nu står det alltså klart att åttondelarna spelas helt utan finländare. Sju finländare spelade i MLS under säsongen 2023.
Förutom New York knep även Sporting Kansas City en plats bland de 16 bästa. Laget vann över San Jose Earthquakes med 1–0 efter straffar.