Start
Artikeln är över 2 år gammal

Drogpåverkade bilister sysselsatte polisen i Österbotten

Under helgen påträffades ovanligt många rattfyllerister som var påverkade av narkotika. Det meddelar Polisinrättningen i Österbotten.

Totalt hade polisen 19 fall av rattfylleri under helgen. I nästan hälften av fallen var föraren påverkad av narkotika. Sju av fallen utreds som grovt rattfylleri.

Polisen fick också hantera 11 fall av misshandel. Den största delen av fallen inträffade på offentliga platser eller kring restauranger.

Någon gång mellan den 4 och den 11 november stals en skåpbil och två terrängcyklar ur en lagerlokal i Karleby. Cyklarna hittades senare i närheten av lagerlokalen och bilen på en parkering i Alavo.

Polisen kunde gripa de misstänkta tack vare bilder från övervakningskameror.