Start
Artikeln är över 2 år gammal

Skid- och skridskosäsongen öppnad i Lovisa

Nu går det att åka både skidor och skridsko i Lovisa.

Isrinken vid Lovisa stads svenska skolcentrum, Gamla strand, och isrinken vid idrottscentret i Bruket har öppnats för skridskoåkare, meddelar staden.

Tre skidspår vid Idrottspaviljongen är klara att användas: 1,2 km, 3 km och 5 km. De andra spåren är ännu under arbete. Spårsituationen går att kolla via webbplatsen Latutilanne.

Lovisa stad påminner om att det är förbjudet att gå och cykla på skidspåren.