Det var en ilsken 39-årig tennisspelande serb som dök upp i segerintervjun efter matchen mot Holger Rune.
Världstvåan, Novak Djokovic, hade slagit dansken Rune med 3–0 (6–3, 6–4, 6–2), men var inte nöjd med hur publiken hade uppfört sig under matchens gång.
Efter matchen, som tog Djokovic vidare till kvartsfinal, riktade tennisstjärnan skarp kritik mot publiken.
– Till alla de som valt att vara respektlösa mot spelare, i detta fall jag, gooood natt, konstaterade kvartsfinalisten två gånger om i segerintervjun.
Djokovic lade stor betoning på o:et och anspelade på publikens ”Ruuuuuune”-rop under matchen. Djokovic lade även upp ett inlägg på Instagram där stjärnan precis som i segerintervjun valde att lägga stort fokus på att dra ut på vokalen.
Serben ville ändå tacka de supportrar som enligt honom uppfört sig väl.
– Jag vill från botten av mitt hjärta tacka alla supportrar som stannade för att se matchen och var delaktiga i den. Jag uppskattar det, förklarade matchvinnaren.
”Jag kan publikens tricks”
Planreportern Rishi Persad poängterade i matchintervjun att publiken inte buade åt Djokovic eller försökte provocera stjärnan. Reportern menade att publiken skrek danskens namn för att kämpa fram Rune.
Djokovic höll ändå inte med utan ansåg att det ropades för att störa honom, något som serben inte accepterar.
– De försökte provocera mig och jag accepterar det inte. Jag har varit på touren i över 20 år och kan alla tricks, kontrade världstvåan till reportern.
– Det är okej, jag har spelat i betydligt fientligare miljöer, ni kan inte påverka mig, försäkrade Djokovic till slut samtidigt som han mottog applåder från publiken.
I kvartsfinal möter Djokovic Alex de Minaur som vann över Arthur Fils i åttondelen med 3–1. De Minaur är rankad som nia i världen.