Vad handlar det om då?
Vi har säkert alla hamnat i situationer där vi anser oss ha agerat på ett rimligt sätt, men noterat att andra inte verkar hålla med. En del kanske blir irriterade eller sårade, andra rynkar på näsan och tycker vårt beteende är förkastligt.
Jag är inte kär i min partner längre, men hen är så jäkla bra på att köpa presenter att jag tänker göra slut först i januari.
Bibbi
Min chef har fått för sig att jag är helt lamslagen av sorg eftersom min mamma dog för ett halvår sedan. Visst sörjer jag ännu, men inte så mycket att jag inte skulle klara av att komma upp ur sängen om morgnarna. Men jag drar nytta av chefens omtanke. Skönt att ta det lite lugnt.
Nog Mammas flicka 38
Ibland kan det vara på sin plats med lite självrannsakan. Tänk om det jag gjorde inte alls var så snällt? Tänk om det faktiskt är jag som är skitstöveln?
Men om du kör fast med din självrannsakan kan du vända dig till oss istället.
Låt Norrena & Frantz avgör om du är en skitstövel eller inte!
Beskriv ditt dilemma. Vad handlar det om? Vem är iblandad?
Har någon ifrågasatt ditt beteende? Hur tänker du själv kring det hela?
Detta ska bli ett mastigt rannsakningsavsnitt som sänds strax efter nyår, så låt era dilemman strömma in.