Jamie Vardy var inget underbarn, tvärtom så verkade ett proffsliv länge förbli en avlägsen dröm och när han anlände till Leicester från Fleetwood Town i femtedivisionen 2012 fanns det många frågetecken kring anfallaren.
Men Vardy och Leicester skulle bli en himmelsk kombination och en för historieböckerna. Han blev den största spelaren klubben någonsin haft och frontfigur för det lag som stod för alla tiders skräll i Premier League 2016.
Allt gott har ändå ett slut och så även för Vardy och Leicester. För några veckor sedan kom beskedet att han lämnar klubben efter den här säsongen.
Vardy kunde dock inte ha fått ett bättre avslut i Leicester. I säsongens sista hemmamatch mot Ipswich nådde han dubbla milstolpar. I sin 500:e match för klubben gjorde han karriärens 200:e mål.
– Jag hade sumpat några lägen före men då jag fick den här chansen fanns det ingen möjlighet att jag skulle missa, säger Vardy i en intervju på mittplan efter matchen.
Lovade tränaren att näta
Fullträffen kom efter en knapp halvtimmes spel och var ett typiskt Vardymål där han utnyttjade sin snabbhet och precision. Han löpte rätt i straffområdet och högg på en boll av James Justin.
– Jag har inte berättat det här för nån men före matchen sa jag till assisterande tränaren Andy King att jag kommer att göra mål i dag, säger Vardy.
Leicester vann till slut med 2–0 och Vardy fick stora och långa hyllningar av hemmapubliken efter slutsignalen. När han sammanfattade sin karriär i klubben var det ett ord han återkom till flera gånger: otroligt.
– Det har varit tretton otroliga år, en berg- och dalbana men med många toppar. Jag trodde aldrig att jag skulle få vinna ligan med Leicester och få spela i Champions League, säger han.
Förutom ligatiteln vann Vardy även FA-cupen och Community Shield med Leicester. Dessutom har han tilldelats flera personliga priser.
Vardy är den sista spelaren ur titellaget 2015–16 som nu lämnar Leicester och det markerar slutet på en era för klubben. Leicester har också några magra år bakom sig och nu faller man dessutom ur ligan igen.
– Leicester kommer att klara sig bra utan mig. Det finns många unga spelare i laget. Jag har njutit av varje minut i Leicester och jag kommer att följa klubben som är i mitt hjärta nu, säger Vardy.