Tre barn hamnade i livsfara på Esbos badplatser under tisdagen, men kunde räddas tack vare snabbt ingripande från andra badgäster. I samtliga fall var barnen livlösa när de togs upp ur vattnet, men återupplivades och fördes till sjukhus.
Vuxna som tar med sig barn till badplatsen har alltid ansvar för barnets säkerhet, påminner polisen.
Ett enda livlöst barn i vattnet är ett barn för mycket, och ur polisens perspektiv är tre så allvarliga larm på en och samma dag mycket oroande, skriver polisen i ett pressmeddelande.
Enligt polisen befann sig inte de ansvariga vuxna i närheten när olyckorna inträffade.
Polisen efterlyser nu kontakt med de vuxna som var med barnet i Dalsvik, eftersom de hade lämnat platsen innan polisen anlände.