Lionel Messi stängdes av i en match efter att ha nobbat All Stars-matchen, men när Inter Miami kickade igång Leagues Cup var han tillbaka med besked. Messi låg bakom båda målen när Inter Miami besegrade mexikanska Atlas med 2–1.
I den 58:e minuten serverade han Telasco Segovia till 1–0, och på stopptid stod han för en delikat passning när Marcelo Weigandt gjorde segermålet.
– Jag hade en del problem med värmen eftersom jag inte fick spela förra matchen. Även om vila kan verka bättre så är det värre för mig, jag måste få spela. Jag mår bra fysiskt ju fler matcher jag spelar, säger Messi enligt ESPN.
Bra test att möta lag från Mexiko
Det är lag från MLS och mexikanska ligan som deltar i Leagues Cup, en turnering som Messi intygar att man tar på allvar.
– Det är en fin turnering och att vinna är väldigt viktigt, säger Messi.
Inter Miami möter Necaxa i nästa match, som spelas natten till söndag. Laget avslutar sedan gruppspelet med att möta Pumas.
– Det är ett bra test för oss att möta mexikanska lag. Formatet har också ändrats, så vi njuter av att spela, säger Messi.