En ung person dog igår vid Korso tågstation i Vanda.
I närheten fanns andra unga som lade ut bilder av olyckan och offret på sociala medier. Videoklippen kan ha spridits vidare och visats för andra ungdomar eller barn, enligt polisen.
Materialet är upprörande och att filma det är ytterst respektlöst, säger polisen.
Polisen vädjar nu på Facebook till föräldrar om att de talar om för sina barn att förklara för sina barn att spridning av upprörande bilder skadar offren och sårar de anhörigas känslor.
Polisen ber nu att man hemma pratar om att det inte är lämpligt att filma på olycksplatser.
Man påminner vidare om att det kan vara farligt även för den som filmar och dessutom kan räddningspersonalens arbete störas.
Polisinrättningen i Östra Nyland uttalar sig inte ytterligare om själva fallet eftersom en utredning av dödsorsaken pågår.
Polisen misstänker inget brott.