Flera människor har dött efter explosionen i sprängämnesfabriken i Tennessee, meddelar lokala myndigheter. Totalt saknas 18 personer.
– Jag kan bekräfta att vi har flera omkomna, säger sheriffen för Humphreys-distriktet Chris Davis.
Orsaken till explosionen är inte känd. Den kändes på långt håll säger människor som bor i närheten.
– Det är det mest förödande jag har sett under min karriär, säger Davis.
Enligt CNN fanns flera myndigheter på plats och de höll sig till en början borta från fabriksområdet av rädsla för ytterligare explosioner.
Klockan 22.30 finsk tid meddelade myndigheterna att fabriksbyggnaden där explosionen inträffade har förstörts. Risken för ytterligare explosioner sägs vara över.
Sheriff Davis uppskattar att det kan ta flera dagar att utreda vad som förorsakade explosionen.
Fabriken ägs av Accurate Energetic Systems som är specialiserat på sprängämnen bland annat för militärt bruk.
Fabriken ligger cirka 90 kilometer från staden Nashville.
Tidigare uppgav myndigheter att det rörde sig om 19 saknade, men det visade sig att en person som man trodde befann sig på platsen hade hittats oskadd i sitt hem.
Källor: CNN, Reuters
Artikeln uppdaterades kl 22.34 med uppgiften om antalet saknade.