Enligt ESPN har NBA-klubben Memphis Grizzlies stängt av sin stjärna Ja Morant på grund av olämpligt beteende. Memphis möter Toronto Raptors på söndag och Morant missar den bortamatchen.
I den senaste matchen, hemma mot Los Angeles Lakers, stod Morant endast för åtta poäng. Memphis tappade en stor ledning och förlorade matchen med 112–117.
Efter matchen valde Memphis chefstränare Tuomas Iisalo att konfrontera Morant inför laget. Stjärnan bemötte då tränarens kritik med en respektlös och nonchalant ton, uppger källor till ESPN.
När Morant efter matchen fick frågor av journalisterna om vad som gick snett i matchen bad han dem att ”gå och fråga tränarna”.
Enligt Reuters upprepade Morant ett liknande svar vid fyra olika tillfällen. Sedan sa han att det enligt tränarna ”hade gått bättre om han inte hade spelat”.
Morant har i den här säsongens sex matcher haft ett snitt på 20,8 poäng per match. Förra säsongen låg poängsnittet på 23,2.