Sebastian Aho sänkte krislaget Nashville med två fullträffar – Carolina befäste sin position som det bästa laget i öst

För Carolina Hurricanes och Sebastian Aho flyter det på i NHL. Samma sak kan inte sägas om Juuse Saros och Erik Haulas Nashville.

Carolina fortsätter att ånga på i toppen av den östra konferensen. I natt tog laget sin femte seger i följd då laget slog Nashville på bortaplan med 4–1.

Jackson Blake gav Hurricanes ledningen efter att han slog in en retur bakom Juuse Saros efter 13 minuters spel.

Efter det fick publiken vänta till början av den tredje perioden för att se följande fullträff. Carolina fick spela i numerärt överläge och Sebastian Aho sköt in sitt tionde mål för säsongen med ett snärtigt handledsskott.

Nashvilles målvakt Juuse Saaros stod ändå för en stabil insats och räddade 33 skott.

Aho med 2+1 i tredje perioden

Aho spelade sedan fram till Seth Jarvis 3–0-mål innan han fastställde slutresultatet till 4–1 i tom bur.

Ahos saldo är nu 11+18 och med de poängen ligger han tvåa bakom Mikko Rantanen (14+30) i finländarnas interna poängliga.

Carolina har samlat flest poäng av lagen på den östra halvan. Ser man på hela ligan är det endast Colorado och Dallas som ligger framför Hurricanes.

Nashville ligger däremot i den andra ändan av tabellen. Lagen har skrapat ihop 30 poäng på 33 matcher. Endast Vancouver är sämre med 29.