Omans utrikesminister Badr al-Busaidi säger att Iran och USA gjorde ”stora framsteg” under torsdagens samtal i Genève i Schweiz.
Länderna har fört samtal om Irans kärnenergiprogram. USA kräver att Iran slutar anrika uran, vilket Iran inte går med på. Iran håller fast vid att dess kärnenergiprogram är fredligt.
Dessutom har USA velat diskutera Irans ballistiska missiler och stöd till militanta grupper som Hizbollah och Hamas.
”Vi avslutade dagen med stora framsteg i förhandlingarna mellan USA och Iran”, skrev Badr al-Busaidi på plattformen X.
Han tillade att länderna kommer att föra samtal ”på teknisk nivå” i Österrikes huvudstad Wien nästa vecka.
Oman har medlat i förhandlingarna, och al-Busaidi presenterade på torsdagen ett iranskt förslag för att nå en överenskommelse.
Irans utrikesminister Abbas Araghchi säger att samtalen var de mest seriösa mellan länderna hittills. Det här var den tredje förhandlingsrundan sedan USA attackerade Irans kärnanläggningar i fjol.
Tidigare uppgav en journalist på nyhetssajten Axios att de amerikanska sändebuden Steve Witkoff och Jared Kushner, som representerat USA i samtalen, var besvikna över hur förhandlingarna gick på morgonen.
USA försöker pressa Iran till avtal
USA:s president Donald Trump har hotat med att attackera Iran.
USA har också skickat flera hangarfartyg och hundratals stridsflygplan till området kring Iran för att pressa landet till ett avtal.
Iran har sagt att om USA angriper kommer det att betrakta alla amerikanska militärbaser i Mellanöstern som legitima mål, vilket skulle försätta tiotusentals amerikanska soldater i fara.
Iran har också hotat med att attackera Israel, vilket skulle kunna leda till ett nytt krig i regionen.