Torsdagen var den sista dagen i rättegången mot den norska kronprinsessans son Marius Borg Høiby.
Åklagaren vill att han döms till sju år och sju månader i fängelse.
I sin slutplädering talade Høibys försvarare för ett betydligt mildare straff, bland annat med motiveringen att fallet fått stor mediebevakning. Försvaret vill också att Høiby frikänns på flera åtalspunkter.
Oslo tingsrätt väntas ge sin dom i början av juni.
Har erkänt en del
Marius Borg Høiby har under rättegången fått svara på åtal om ett fyrtiotal brott, bland annat fyra fall av våldtäkt mot olika kvinnor, misshandel och narkotikabrott.
Borg Høiby nekar till de allvarligaste brotten men erkänner en del.
Marius Borg Høiby kallas ofta i offentligheten för Norges ”bonusprins” men har ingen formell roll i kungahuset. Han är son till kronprinsessan Mette-Marit från tiden innan hon lärde känna kronprinsen.