Det blev en seger för Finland i VM-kvalet mot Lettland, men segern blev inte så stor som laget hade hoppats på.
Finland inledde bra och hade flera fina lägen redan i den första halvleken. Speciellt Paulina Nyström hade ett jätteläge i den 46:e minuten som gick strax förbi målet.
Ställningen vid halvtid var 0–0.
VM-drömmen lever
Halvvägs in i den andra halvleken hade lagen fortfarande inte hittat nätmaskorna.
– Nu är det nog som att någon har lagt en trollformel över båda målen i den här matchen, utbröt Yle Sportens kommentator Mattias Simonsen.
Men strax efter kommentaren bröts förtrollningen. Lotta Lindström nickade in bollen i den 66:e minuten efter ett inlägg av Vilma Koivisto.
– Det satt nog fruktansvärt hårt åt den här gången, konstaterade Simonsen.
Trots flera lägen åt båda hållen, stod sig ställningen och Finland vann med 1–0. Det var också första gången som Finland höll nollan i VM-kvalet.
Finland inkasserade tre poäng och VM-drömmen hålls vid liv.
– Vi hade svårt att hitta riktigt bra mållägen, vi förlorade bollen onödigt många gånger och vi förlorade kontrollen över matchen på slutet, analyserade Vilma Koivisto efter matchen.
Finland spelar nästa VM-kvalmatch den 5 juni mot Slovakien på bortaplan.
Artikeln uppdaterades klockan 22.58 med Koivistos kommentar.