Luftkvaliteten i den ryska staden Tuapse har försämrats kraftigt efter två ukrainska anfall mot staden.
”Det finns inget att andas”, rapporterar Kyiv Independent att invånare i hamnstaden klagar på sociala medier.
Den 16 april gjorde Ukraina ett framgångsrikt drönaranfall mot oljeindustrin i staden. Enligt Kyiv Independent tog det mer än tre dygn att släcka de bränder som uppstod efter det första anfallet.
Tuapse ligger vid Svarta havets östra strand, i området Krasnodar Kraj. I hamnstaden finns ett av de största oljeraffinaderierna i Ryssland.
Den 20 april, när de första bränderna precis hade släckts, slog Ukraina till igen. Tre dagar senare, torsdagen den 23 april, rapporterar Kyiv Independent att de bränderna fortfarande inte har släckts.
Satellitbilderna i den här artikeln är tagna före det andra ukrainska anfallet.
Invånarna klagar på plattformen Telegram att det är svårt att andas och även rysksinnade kanaler på plattformen beskriver situationen i Tuapse för ”Hiroshima utan strålning”.
Enligt de lokala räddningsmyndigheterna kommer situationen att återgå till det normala ”så fort branden har släckts”.