Danmarks drottning Margrethe II har på måndagen blivit intagen på sjukhus igen.
Enligt det danska kungahuset har drottningen drabbats av en större blodsamling i höftregionen, vilket ska ska ha orsakats av ett fall.
Kungahuset skriver att drottning Margrethe kommer vara inlagd i ett antal dagar och ”mår bra under omständigheterna”.
Det här är andra gången på drygt två veckor som Margrethe får vård på Rigshospitalet i Köpenhamn.
Den 15 maj togs den tidigare regenten in på sjukhus på grund av hjärtproblem, men skrevs ut den 19 maj.
Drottning Margrethe fyllde 86 år i april.