Alla fyra riksdagsledamöter från Östnyland har meddelat att de ställer upp för omval i riksdagsvalet nästa vår.
Centerns Antti Kaikkonen från Sibbo har suttit längst i riksdagen av östnylänningarna, sedan 2003. Nästa period skulle bli hans sjunde.
Sibbobon Heikki Vestman från Samlingspartiet blev första gången invald i riksdagen 2019.
SFP:s Otto Andersson siktar på en andra period i riksdagen. Lovisabon fick en plats i riksdagen första gången 2023.
Borgåbon Anette Karlsson, SDP, kom in i riksdagen från reservplats i september 2025.
Riksdagsval hålls söndagen den 18 april.
Sipoon sanomat var först med nyheten om att Heikki Vestman ställer upp.