Det är glada miner och kära återseenden när fyra av de som satt fast i grottan äntligen lyckades ta sig ut på lördagen. Ytterligare en person räddades kvällen innan.
Sammanlagt sju personer från Laos hade tagit sig in i grottan för att leta efter guld, enligt Reuters. Fortfarande saknas alltså två personer.
Personerna som nu har räddats har suttit fast i grottan i över en vecka efter att kraftigt regn orsakade en översvämning som blockerade utgången.
Räddningsarbetarna hittade de fem personerna redan på onsdagen. Arbetet har bland annat gått ut på att pumpa bort vattnet och livnära personerna tills de kunde räddas ur grottan.
Den finländska dykaren Mikko Paasi är en del av det internationella dykarteam som hjälper de lokala räddningsarbetarna. I operationen deltar även dykare från Thailand, Frankrike, Indonesien, Malaysia, Japan och Australien.
Källor: Reuters, AFP