Finland vann över Kanada i semifinalen i ishockey-VM med 4–2. En stark andra period, där Finland gjorde tre mål och vände ett ettmålsunderläge till en tvåmålsledning bäddade för segern.
Kanadas 35-årige NHL-veteran Ryan O'Reilly var nedstämd efter matchen och var inte nöjd med lagets prestation.
– Det här är en stor besvikelse. De var bättre än oss under större delen av matchen. Vi fick inte till så mycket, säger O'Reilly till Yle efter matchen.
O'Reilly var frustrerad över Kanadas dåliga spel med pucken, som gav Finland möjligheter till kontringar.
– De lät oss betala för det.
– De spelade bättre än oss. Så enkelt är det.
”Vi gjorde det för lätt för dem”
Enligt Ryan O'Reilly förtjänade Finland segern, men Kanada bidrog själva till förlusten i den andra perioden.
– Vi gjorde det alldeles för lätt för dem. Vi tappade puckar, och det är inte typiskt för oss.
– Det gav dem fart i spelet. Det här är en besvikelse, men de förtjänade sin seger.
Kanadas vice kapten Sidney Crosby menade att Finland spelade precis så bra som man kunde förvänta sig.
– De spelar bra som lag och är starka när de leder. Vi hade kontroll när det stod 2–1, men vi tappade ledningen och det gav dem självförtroende. Så här kan man inte spela om man vill vinna mot dem, sa Crosby.
Nu väntar Norge i bronsmatchen
I bronsmatchen ställs Kanada mot Norge. Lagen möttes redan i gruppspelet och då vann Kanada efter förlängning med 6–5.
Crosby frågades om det är hans och kapten Macklin Celebrinis ansvar att motivera laget inför bronsmatchen.
Den 38-årige Crosby menade att spelarna i laget förstår situationen.
– Jag tror att alla som bär denna tröja förstår stoltheten som följer med den, oavsett om det är första gruppspelsmatchen eller bronsmatchen, sa Crosby.
– Alla är besvikna. Vi ville spela om guldet, men nu måste vi acceptera att vi inte gör det.
Crosby påminde också om att Norge inte är en lätt motståndare. Redan i gruppspelet skapade de många målchanser.
– Vi måste vara beredda att kämpa. Vi vet att de kommer att kämpa hårt.