De fem astronauterna ombord på den internationella rymdstationen ISS beordrades på fredagen av Nasa att ta skydd i sin rymdraket och förbereda sig på att evakuera om det blir nödvändigt.
Det har läckt luft från rymdstationen, och läckaget hade nu förvärrats.
Den ryska rymdmyndigheten meddelade senare på fredagen att man hade lyckats täppa till en läcka och var i färd med att reparera en annan.
Den amerikanska rymdstyrelsen Nasa drog sedan tillbaka ordern att ta skydd och göra sig beredda på evakuering.
Nasa och Rysslands rymdcenter har i månader debatterat orsakerna till och reparationerna av små luftläckor ombord på en rysk servicemodul vid rymdstationen.
Läckorna har varit relativt små under de senaste månaderna, men i måndags förvärrades läget, enligt en Nasatjänsteman som uttalade sig anonymt för nyhetsbyrån Reuters.
Källa: Reuters