Carolina Hurricanes firade sitt NHL-mästerskap i hemstaden Raleigh på lördagen.
Uppskattningsvis 180 000 människor, motsvarande över en tredjedel av stadens drygt en halv miljon invånare, strömmade ut på gatorna för att hylla lagets första Stanley Cup-titel på 20 år.
Lagets långvarige trotjänare, Sebastian Aho, beskrev stämningen som overklig.
– Det är viktigt att vi får fira detta tillsammans med våra supportrar, eftersom de spelar en enorm roll i vår framgång. Jag är oerhört glad över detta, berättade Aho.
Den finländske centern betonade fansens betydelse under hela resan.
– Ni har varit fantastiska. Jag är enormt stolt över att tillhöra detta lag och över att vi äntligen kan ta hem pokalen till er.
Lagets huvudtränare Rod Brind'Amour, som själv vann mästerskapet med Carolina som spelare 2006, blev nästan mållös inför mästerskapsparaden.
– Jag förväntade mig inte detta. Människor så långt ögat når. Det är därför vi gör det här. Mästerskapet betyder oerhört mycket för så många. Här ser man verkligen vad det innebär. Jag är lycklig att vi lyckades åstadkomma detta, sade han.
Carolina besegrade Vegas Golden Knights i finalserien med 4–2 i matcher och förlorade endast tre av sina 19 slutspelsmatcher.
Aho spelade 79 grundseriematcher och noterade 80 (27+53) poäng. I slutspelet stod finländaren för 5 mål och 7 assists.