Branden i Åbo på lördag kväll ledde till att över 60 människor evakuerades, men ingen skadades.
Det började brinna på vinden i ett höghus på Ursinsgatan vid 19-tiden. Närmare 30 brandkårsenheter kallades in.
Vid 22-tiden var branden släckt, men eftersläckningsarbetet har pågått under natten.
Det är tills vidare oklart varför det började brinna, men branden utvecklades snabbt.
Räddningsverkets jourhavande brandmästare Knut Lehtinen säger att branden var svårsläckt eftersom den pågick högst upp i åttavåningshuset, vinden var byggd i trä, och i vindsförråden fanns lättandtändliga föremål.
Disponenter och försäkringstjänstemän tar nu ställning till de materiella kostnaderna. Under dagen klarnar det när invånarna i huset kan återvända hem.