Polisen har hittat den man som man spanade efter på Sommaröarna i Esbo. Mannen var död då polisen hittade honom i ett egnahemshus. Polisen berättar ingenting om dödsorsaken.
Man behövde inte i något skede använda några tvångsmetoder.
Polisen larmades till Sommaröarna vid 16-tiden på måndagen eftersom man trodde sig ha sett en beväpnad man som eventuellt var farlig.
Polisen belägrade huset där mannen befann sig och isolerade området.
Polisen har fortfarande inte kännedom om några omständigheter som skulle ha förorsakat fara för några utomstående. Utredningarna av fallet fortsätter och polisen ger mera information klockan 10 på tisdag.