Riksdagsmännens löner höjs med 0,43 procent, det slår riksdagens arvodeskommission fast.
Höjningen träder i kraft retroaktivt från den första februari säger arvodeskommissionens ordförande, vicehäradshövding Jouni Ekuri.
Arvodeskommissionen sammanträdde på tisdagen. Den anser att den fastslagna höjningen motsvarar höjningen i sysselsättnings- och tillväxtavtalets andra avtalsperiod.
Så sent som i oktober i fjol sade Ekuri till Yle att några höjningar knappast blir aktuella i år.
Från och med 1.2.2016 får en riksdagsledamot 6380 euro i arvode per månad.
Räknat på denna summa är höjningen drygt 27 euro.
När en ledamot suttit minst tolv år i riksdagen stiger arvodet till 6858 euro i månaden.