Nättidningen MV-lehti slutar erbjuda gratisläsning, nu börjar sajten ta betalt. Annonsörerna har övergivit sajten, som har gjort sig känd för främlingsfientligt innehåll.
Helsingin Uutiset var först ute med nyheten.
MV-lehtis chefredaktör Ilja Janitskin skriver på sajten att han under de två senaste åren själv betalat för att hålla igång MV-lehti, men nu är pengarna slut.
Han skriver också att MV-lehtis utgivningsort ändras till Irland av yttrandefrihetsskäl.
Under våren har polisen intensifierat samarbetet med åklagare när det gäller brottsmisstankarna mot MV-lehti.
Nättidningen har polisanmälts tiotals gånger, och polisen misstänker att tidningen har publicerat flera artiklar som är osanna, förvrängda eller i strid med upphovsrätten.