Artikeln är över 9 år gammal

Rio Ohoi! Här är Finlands officiella OS-låt

Kristusstatyn framför Maracanastadion i Rio de Janeiro
Kristusstatyn figurerar också på Teflon Brothers Instagram. Bild: EPA / Marcelo Sayao

Teflon Brothers och Ollies låt är inspirerad av Dingos låt med samma namn från år 1985. Hur skön som helst, tycker Sandra Eriksson. Vad tycker du? Rösta!

– Jag är Maracanas och favelans chef.

Så sjungs det bland annat i Rio Ohoi. Det påpekas också att OS i Rio är alla tiders tävlingar.

Teflon Brothers har stått för hits som ”Pämppää” och har också tidigare gjort sportinspirerade låtar, som Maradona (kesä '86).

Nu har rapgruppen gjort låten som ska föra finländarna till framgång i Rio de Janeiro.

– Vi hoppas att låten hjälper finländarna till prispallen, säger Voli från Teflon Brothers.

Det går att lyssna på låten via länken här (Spotify).

Både hinderlöparen Sandra Eriksson och simmaren Hanna-Maria Seppälä gillar låten.

– Den fastnade genast. Med den kan jag i åratal komma ihåg känslorna från tävlingarna, säger Seppälä i ett pressmeddelande.

Frågan ” Vad tycker du om låten?” har stängts.