Det svenska bandets sista spelning i Finland hölls i Vasa på lördag kväll. Sista spelningen någonsin hålls i Stockholm den 17 december.
Kent grundades i Eskilstuna i början av 90-talet och har beskrivits som "Sveriges största rockband".
Före lördagens spelning i ishallen i Vasa spelade man i Helsingforsarenan.
Under lördag kväll fylldes de sociala medierna med bilder från spelningen i Vasa.
Bland omdömena fanns följande kommentarer:
- Arenan var fullsatt, publiken ville inte att det skulle ta slut.
- Fantastiskt vackert komponerade och synkroniserade bakgrundsfilmer. Musiken? Lite jämntjocka arrangemang, malade på hela tiden utan lugnare eller avskalade partier.
- Då som nu för alltid, men vi kommer alla dö en gång. Suveränt.
På spellistan fanns låtar som Dom andra, Mannen i den vita hatten, 747 och Thinner.
- Stämningen var otrolig. Alla visste att det var sista gången någonsin Kent spelade i Finland, säger Yle Österbottens Moa Mattfolk som var på plats.