Sprintåkaren Martti Jylhä fruktar de väntade snöfallen som lär falla över VM-orten Lahtis under torsdagen. Enligt Jylhä är snöfall det värsta möjliga föret vid sprinttävlingar.
– Jag hoppas att jag kan förhålla mig lugnt till det, säger Jylhä.
Ny snö gör det svårt för den som leder loppet, men ännu svårare för den som vill ta sig förbi.
Jylhä & concortes är dock på det klara med att längdåkning är en vintersport som det tävlas i utomhus. I alla fall så länge som det inte är för sträng kyla.
– Det finns flera olika väderestimat. Hoppas vi har goda förhållanden att åka sprinten, säger Jylhä enligt webbplatsen Kestävyysurheilu.fi.
Herrsprinten kör i gång på torsdagen klockan 15.