Ett fjärrvärmerör sprack i Östra centrum i Helsingfors och störde väg- och metrotrafiken under måndagskvällen.
Enligt räddningsverket har vattnet svämmat till Åbohusvägen. En fil stängdes av på grund av översvämningen.
Vatten och ånga har också tagit sig till metrotunneln och metrotrafiken avbröts för en stund. Vattnet i ett fjärrvärmerör är hett och bildade därför ånga.
Vid sjutiden på måndagskvällen gick metron bara på ett spår vilket ledde till förseningar. På grund av ångan var sikten i metrotunneln dålig och trafiken avbröts också för att räddningsverket skulle kunna ta sig till tunneln för att täppa igen läckaget.
Efter klockan åtta på måndagskvällen började metron igen gå som normalt.