Den lilla Balkanstaten Montenegro bli den nordatlantiska försvarsalliansens 29:e medlemsland.
Utrikesminister Srdjan Darmanovic tog i dag officiellt emot medlemskapsdokumenten under en ceremoni i USA.
Natos generalsekreterare Jens Stoltenberg sade att alliansen kommer att ha nytta av Montenegros kunskap om Balkan. Enligt Stoltenberg det nya medlemskapet också bra för stabiliteten, den internationella freden och säkerheten i världen.
Ryssland har motsatt sig Montenegros medlemskap och kallar det för en provokation.